iklan

Sunday, April 17, 2011

Sejarah aku dan kucing

Best Blogger Tips
Dulu masa kecik-kecik dulu memang kami satu family sayang kucing, kiranya kucing ni memang sentiasa ada kat rumah sampai berpuluh2 kot. Walaupun dulu hidup susah tapi rezeki tak pernah putus...mungkin sebab setiap hari kami bagi makan kat kucing. Tengokla bila time xdak makanan apa, bagi kucing makan nasi gaul dgn minyak ikan jela janji kucing dapat makan gak. 
Pastu ada satu peristiwa masa aku dok tmn nuri dulu, adalah kucing terbiar datang rumah....mcm biasalah aku ni pantang jumpa kucing mesti nak gosok2 badan dia. Tengah syok2 gosok badan dia, dia pun sampai terlentok2 tetiba dia mengamuk....dia cakar dan gigit tangan kanan aku. Panik jugak la sb aku tergaman dia buat mcm tu dengan tetiba darah pun leleh2 sebelah tangan. Kebetulan masa tu kakak aku doktor tu ada kat rumah, dia suruh aku bukak air kuat dan tadah tangan yang luka tu bawah air sambil picit2 tangan bagi keluar lagi darah selama 45minit...lama jugakla sampai tangan aku dah jadi kebas. Aku tanya dia kena cucuk ke tak, dia tengok tangan aku, dia kata xpa sapu iodin n balut sikit je. Ok la sebab dia doktor aku ikut jela cakap dia. Memang dalam jugakla cakaran dia sampai sekarang walaupun dah 7tahun berlalu, tangan aku still ada parut gigitan dan cakaran kucing tu. Sejak tu aku dah jadi fobia dengan kucing sampaikan mana je aku jumpa kucing aku jadi takut nak dekat. Bukannya tak suka atau benci tapi takut kena serang dgn kucing lagi.

No comments:

Post a Comment